Нове заврзламе са представницима државе у Надзорном одбору „Фијата“ у Крагујевцу

Именовање представника државе у Надзорни одбор "Фијат Крајслер аутомобила Србија", који треба да преузме и функцију председника тога

Именовање представника државе у Надзорни одбор „Фијат Крајслер аутомобила Србија“, који треба да преузме и функцију председника тога Одбора, показало се као погрешна одлука Владе Србије, јер надлажна државна институција тврди да је именовани – у сукобу интереса

Скоро четири месеца требало је да протекне од именовања државног секретара Министарства привреде Милоша Петровића за члана Надзорног одбора „Фијат Крајслер аутомобила Србија“ – на место са којег се постаје председник овог Одбора – до мишљења надлежне државне институције да се у том случају ради о сукобу интереса .

Истини за вољу, према информацији које је редакција „Крагујевачких“ званично добила из Одељења за решавање сукоба интереса при Агенцији за борбу против корупције захтев за мишљење има ли у овом именовању сукоба интереса Милош Петровић је поднео 13. новембра. Како је мишљење датирано на четврти децембар, не може се државним чиновницима на душу ставити неажурност.

Сукоб интереса

У достављеној информацији пише:

„Поступајући по захтеву Милоша Петровића од 13.11.2015.. године за давање мишљења о томе да ли, као државни секретар у Министарству привреде, може истовремено да врши и јавну функцију председника Надзорног одбора привредног друштва “ ФЦА Србија “ доо Крагујевац, Агенција за борбу против корупције је дана 04.12.2015.. године дала мишљење о томе да би именовани вршењем јавне функције члана Надзорног одбора наведеног привредног друштва угрозио непристрасно вршење јавне функције државног секретара у Министарству привреде, имајући у виду чињеницу да подносилац захтева, у оквиру својих овлашћења у својству државног секретара, може доћи у ситуацију да предузима радње, решава у управном поступку, доноси и потписује појединачна акта из делокруга сектора чији рад координира, а којима се одлучује о правима и обавезама привредног друштва, у којем би истовремено вршио јавну функцију председника Надзорног одбора „.

Из цитираног произилази да ничег спорног нема у личности несуђеног представника Владе Србије у Надзорном одбору „Фијат Крајслер аутомобила Србија“, али је функција на којој је у Владином министарству неспојива са улогом председника поменутог Одбора, улогом која му – по споразуму Владе и „Фијата“ – припада.

Милош Петровић, доктор техничких наука, до доласка на место државног секретара Министарства привреде био је први човек Мишковићеве компаније „Делта ауто“, а више од две деценија провео је на највишим менаџерским позицијама, како у страним, тако иу домаћим компанијама (помињу се “ Мерцедес бенц „,“ Џенерал моторс „,“ Тојота Центар Београд „и“ БМВ „). Важи за човека (својевремено) наклоњеног увозном лобију.

Као председник Српске асоцијације увозника возила и делова, 2013. године предводио је кампању увозника возила против одлуке Владе Србије о субвенцијама за купце „Фијатовог“ модела „500Л“ из Крагујевца. Да је и даље близак овом лобију посредно се може просудити и према изјави датој на овогодишњем Међународном сајму аутомобила у Београду, када је рекао да Министарство привреде подржава напоре увозника аутомобила, јер „без обзира што се увозници возила често доживљавају као“ трошак државе „због одлива девиза, тим компанијама се мора обезбедити да нормално раде и привређују „. Продајом аутомобила, образлаже Петровић, покреће се привредна активност за коју је посредно везано 150.000 наших грађана.

Ни трећи није срећа

Вратимо се, ипак, основном. Влада Србије има два представника у Надзорном одбору „ФЦА Србија“ који броји укупно пет чланова, али је за Владиног представника резервисано место председника. У досадашњим мандатима актуелне политичке већине на републичком нивоу, три пута је Влада именовала чланове овог одбора, али им се ни једном приликом није „посрећило“. Председници су били Синиша Мали, па кад је изабран за градоначелника Београда – заменио га је Данило Цицмил, који се није баш исказао на тој функцији (тврди се да ни једном није ни дошао у фабрику), па је уследила нова измена подешавања која – како се сад показало – доводи у сукоб интереса државног секретара као председника Надзорног одбора.

Ова „игранка“ са представницима државе у телу које одлучује о многим питањима од значаја за „Фијат Крајслер аутомобиле Србија“ – према оцени председника Синдиката ФЦА Зорана Марковића – добро илуструје однос државе према овој фабрици и према овом послу.

– Ово је трећи представник Владе који се не бави својом функцијом. То показује колико се озбиљно Влада бави овом фабриком. Чини нам се да је пуштено стихијски да „Фијат“ ради свој посао, а држава се држи по страни. У ситуацији када је нама од виталног значаја нови модел, држава као мањински власник мора да се у потпуности укључи у тај посао. Уосталом, чињенично стање је да је Влада Републике Србије 33 посто сувласник и партнер „Фијату“.

Значи, ако улагање у нови модел тражи „икс“ пара, 33 посто од тога мора да уложи држава. Јер ако она то не учини, не видим интересе „Фијата“ што би он сам улагао, каже Зоран Марковић, председник Самосталног синдиката ФЦА Србија.

Наш саговорник понавља да већ годину и по позивају премијера да посети погоне највећег српског извозника и једног од лидера међу страним инвеститорима у земљи. Засад нема најава да ће се та посета скорије и реализовати.

Текст: Милош Јовановић
Извор: крагујевачке.рс

Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone

Оставите коментар