СКЦ – програм за период 19. 10 ‒ 25. 10. 2015.

СКЦ - програм за период 19. 10 ‒ 25. 10. 2015.године

Понедељак, 19. октобар ‒ Контакт Галерија у 22:00

Концерт – Џез вече

 ПОНОВО РАДИ ЏЕЗ!!! Настављамо са новом сезоном џез понедељка у СКЦ-у. Сваког другог понедељка моћи ћете да уживате у џез концертима локалних и не баш локалних џезера. И овог понедељка учествоваће неки већ добро познати музичари који су задњих 5 година наступали у овом простору, али и млади џез музичари.

Уторак, 20. октобар – Контакт галерија у 20:00

Изложба- Замењени 2, 1 – Никола Радић Лукати

Изложба ће трајати до 8. новембра 2015.

„Расно-биолошка заштита народне животне снаге и породице мора бити у основи сваке државне, друштвене и привредне политике” – програм Збора – Стеван Иванић, комесар за социјалну политику и народно здравље у комесарској влади Милана Аћимовића.

„Заборављање је …кључни фактор у изградњи нације” – Ернест Ренан

Трагедија политичког насиља садржи у себи и кључ механизма који то насиље генерише. Исклизавање друштва из своје етичке равни се често јасно прелама у наизглед малим, локалним догађајима, у којима, игром случаја, долази до врхунца идеолошки чистог насиља које са друштва скида сваки траг цивилизације. Крагујевачка трагедија, једна од многих тог Октобра 1941, у себи садржи такав под-догађај, своју идеолошки чисту вињету. Расно мотивисан лов српске државне страже и добровољаца на Роме, како би се прикупиле жртве за размену изабраних таоца са немачким окупатором. Овај догађај је спровео Марисав Петровић, локални фашиста, посланик Љотићевог „Збора” и командант петог добровољачког батаљона са својом јединицом, пошто су сменили локалну општинску власт и помогли немачкој казненој експедицији да расно и идеолошки изабере жртве за стрељање – Комунисте, раднике, симпатизере партизана, Јевреје, Роме, сиромашне, сељаке, децу, ђаке, оне којима се могло отети, уцењене, оне који су им се раније замерали, оне које нису познавали, чланове сопствених ширих фамилија, невине, наивне и случајне… Ово набрајање, иако комплексно и донекле конфузно, ипак тог дана није било арбитрарно, већ структурирано дугом едукацијом и навикавањем на шовинизам и расизам, као и на политичко насиље спрам етнички незаштићених, али и социјално угрожених група. О степену „нормалности” њиховог чина, као и усвојености нацистичке идеологије сведоче како брзина којом је акција изведена, тако и потпуно одсуство знакова побуне, стида или саосећања са жртвама од стране добровољаца. Ово упућује на много раније спроведену десензитизацију извршилаца, као и дехуманизацију популација жртава.

„Тип А назват је европски, а тип Б азијско-афрички. Између најчистијег европског и најчистијег азијског типа има много прелаза и нијанси. Да би се то математички изразило, узет је бројни однос између групе А и Б као индекс, такозвани биохемијски индекс, који је према изложеном код разних народа и раса различан…    …По том биохемијском индексу постоји, дакле, посебни западно, одн. северно­европски тип који иначе називамо аријевским, коме је сушта противност азијско-афрички, код кога преовлађује крвна група Б. Према томе, када се говори о западноевропском, аријевском типу, не сме се говорити само са гледишта антропологије или етнографије, него се морају узети у обзир и ова серолошка испитивања, односно ова биохемијска значајка…”

 „Западно­европски човек – аријевска раса постоји” – др Светислав Стефановић, Време 1934.

 

http://www.skckg.com

 

Никола Радић Лукати, ликовни уметник, постдипломац академија у Београду и Јерусалиму, предавао медијску уметност на Безалел академији уметности у Јерусалиму, фотографију на Камера Обскура (Camera Obscura) и Калишер (Kalisher) колеџима у Тел Авиву. Редовно излаже, многе од својих изложби посветио je идеји права мањина на интерпретацију и репрезентацију сопствeне историје.

Међу новијим изложбама су:

„Недовољност”, 2015 – о инвестиционој политици у постгеноцидном економском простору, на изложби „Резолуција 827”, Stedelijk Museum Buro Amsterdam

„Кондензат”, 2014 – о последицама пројекта „Јужни ток”, на изложби „Невидљиво насиље”, у МСУ Београд, ARTIUM Vitoria Gasetiz и Salzburger Kunstverein.

„Скупна боравишта”, 2013 – у УК Пароброд, о улози Краљевине Југославије у страдању „Кладовског транспорта”.

„Предвидљиви исходи”, 2012 – о историји архитектуре Београда као дела политике тоталитарних идеологија – изложена на „Europe. South East – Recorded memories” Музеј Фотографије Braunschweig, и другде, у организацији Гете института, део рада изложен на конференцији о Старом Сајмишту HBoell фондације у „Дому Војске”, Београд.

„Грозница – нумизматичка вредност” 2013 – на “Vot ken you mach” изложби у Kunsthaus Dresden, и у MWW Wroclaw, о уклањању доказа о злочинима окупатора 1944 у Београду, засновано на истраживању др Милована Писарија.

„Запис” 2012 – о масакру Јевреја у Раковици 1941, у КЦ Град, Београд, засновано на истраживању др Милована Писарија.

„Русалка” 2012 – са Рафалом Јакубовичем, УБСМ галерија, Београд – о културним и митолошким коренима односа савремене културе и комеморације Холокауста.

„Das Seine – Forschungsprojekt” 2011 – са Рафалом Јакубовичем, Piekary галерија, Познан, Kunsthaus Dresden, и у MWW Wroclaw – о улози архитеката у завршетку архитектуре хуманистичког модернизма у Израелу и Југославији.

Јавно активан, пише и предаје о питањима медијске репрезентације мањина, (сарадник Ромског едукативног креативног центра, подржаног од Роса Луксембург фондације), излагач и учесник на конференцији Heinrich Boell фондације о Старом Сајмишту, предавао о „Репрезентацијама Холокауста” у KC Rex, и заједно са др Милованом Писаријем о „Политичкој употреби прошлости – историјском ревизионизму у пост-југословенском простору” – у Новом Саду, на симпозијуму у организацији АКО – Алтернативне културне организације, Предавање „О историји окупационог система логора у Београду” на Julius Paltiels семинару, Трондхајм, са „Групом 484”, KC Rex, Београд. 2014 – Програм предавања и радионица „Фотографија и архитектонска артикулација меморијалног простора” на DIA – Dessau Institute of Architecture и „Пројекције расне и друштвене деполитизације мањина у Србији”, Ромски едукативни креативни центар. www.nikolaradiclucati.com,http://dasseine.tumblr.com/

Среда, 21. октобар Галерија СКЦ у 20:00

Изложба Сталне галерије антиратне дигиталне уметности

Пре девет година СКЦ Крагујевац покренуо је манифестацију која је имала за циљ да, у складу са октобарским манифестацијама обележавања безумних нацистичких злочина, од којих је највећи онај почињен у Крагујевцу, укључи део савремених ангажованих ликовних и мултидисциплинарних стваралаца из читавог света. Првих пет година ово је била мејл-арт изложба на којој су учествовали уметници из читавог света.

После пет година ова манифестација је прерасла у нешто ново, нешто у складу са актуелним тренутком у коме доминирају информационе технологије и непрестана доступност садржаја, па је на најмасовнијој друштвеној мрежи – Фејсбуку, покренута страница под називом „Стална галерија антиратне дигиталне уметности”, чији су први радови били дигитализовани прилози мејл-артиста са првих пет изложби. Радови ће бити пројектовани видео-бимом у Галерији СКЦ, а сви посетиоци ће моћи сами да управљају и приступају садржају. Овим је задржан карактер мејл-арт корена ове изложбе, а у складу са својим именом, сви радови који су постављени у овој галерији увек су доступни онима који приступе страници.

Петак, 23. октобар – Сала ПМФ­а у 20:30

Реприза представе – Санаторијум

У представи „САНАТОРИЈУМ“ улоге тумаче: Стефан Павловић, Драгана Милетић, Павле Тасић, Нина Недељковић, Милош Милојевић, Јана Мијаиловић, Николина Бојовић, Душан Недељковић и Александар Петровић.

Радња комада смештена је у санаторијум „Вишњик“ где је некада боравила читава духовно поремећена елита Западне Европе, а сада су ту смештена само три болесника: Херберт Георг Бојтлер који верује да је Њутн, Ернст Хајнрих Ернести који умишља да је Ајнштајн и Јохан Вилхем Мебијус којем се указује краљ Соломон. Један од њих је пре три месеца убио болничарку, а сада се случај поновио.

Комад доноси невероватан трилерски обрт. Испоставља се да нико није оно за шта се издаје.

У фатаморганичној црној комедији још једном ће се поставити питања – да ли постоји научничка етика, да ли је и НЕчињење злочин, како је могуће да увек касно препознамо диктаторе међу нама и зашто је свака велика идеја која је требало да служи човечанству постала њен егзекутор.

Ауторску екипу представе чине и стални сарадници Академског позоришта СКЦ-а: Катарина Лазаревић, Лазар Јагличић, Ђорђе Ћирковић, Немања Игњатовић, Марија Гавриловић, Јована Недељковић.

23 – 24. октобар – Кутија шибица

Француски филмски караван – Циклус: Нови француски филм

У оквиру програма Француски филмски караван који се реализује у сарадњи у сарадњи са Француским институтом у Београду, крагујевачка публика биће у прилици да види нови циклус филмова под називом Нови француски филм. За овај први јесењи викенд француског филма, публика ће бити у прилици да се подсети аутора попут Тешинеа и Клапиша, али и да открије нову генерацију филмских стваралаца као што су Паскал Феран и Томас Лилти. Сви они бацају посебан поглед на појединца у друштвеном окружењу. Било да се ради о љубави, опсесији или бригама на послу, протагонисти се сами суочавају са проблемима у окружењу које врло мало пријемчиво за њихове бриге. Два узбудљива филмска дана и један специфичан француски шарм који спаја све ове филмске приче.

Улаз за све пројекције је бесплатан. Програм Француски филмски караван се реализује у сарадњи са Француским институтом у Београду. www.institutfrancais.rs

Програм филмова – Циклус: Нови француски филм

петак, 23. октобар 2015. у 19х 

Човек кога су превише волели (Француска, 2014, 116’)

Режија : Андре Тешине

Играју : Гијом Кане, Катрин Денев, Адел Енел

Забрањено млађима од 16 година

Година је 1976. После пропалог брака, Ањес Ле Ру враћа се из Африке и одлази код своје мајке, Рене, која је власница казина Мeдитеранска палата у Ници. Млада жена се заљубљује у десну руку своје мајке, Мориса Ањелеа, адвоката који је 10 година старији од ње. Морису то није једина љубавна веза, а Ањес га лудо воли. Она жели да прода свој удео у казину да би се осамосталила. Једна намештена партија игре испражњава касу казина. Рене добија анонимне претње иза којих се крије мафија и Фратони, газда конкурентског казина који жели да се дочепа Мeдитеранске палате. Пошто је пао у очима Рене, Морис спаја Ањес са Фратонијем који јој нуди 3 милиона франака да гласа против своје мајке. Ањес прихвата понуду. Рене губи контролу над казином, а Ањес лоше подноси сопствену издају. Морис се удаљава. После покушаја самоубиства, млада жена нестаје у Тусену 1977. Њен леш никада није пронађен. Тридесет година касније, Морис Ањеле је и даље главни осумњичени за овај злочин без доказа и без леша. Уверена да је крив за смрт њене ћерке, Рене даје све од себе да Морис буде осуђен.

петак, 23. октобар 2015. у 21х

Кинески ребус (Француска, 2013, 117’)

Режија : Седрик Клапиш

Играју : Ромен Дири, Одри Тату, Сесил де Франс

Забрањено млађима од 12 година

Гзавије сада има 40 година. Проналазимо га са Венди, Изабел и Мартин 15 година после « Шпанске крчме » и 10 година после « Руских лутака ». Његов живот није баш сасвим сређен, постао је штавише још сложенији. Сада је отац двоје деце, а његова страст за путовањима га одводи овога пута у Њујорк, у сред Кинеске четврти. У сред хаоса, Гзавије тражи своје место као син, као отац… као човек уопште ! Разлаз. Породица поново на окупу. Истополни родитељи. Имиграција. Рад на црно. Његов живот заиста личи на кинески ребус ! Тај њујоршки начин живота иако није усклађен и миран пружа му инспирацију за његово писање…

субота, 24. октобар 2015. у 19х

Bird People (Француска, 2014, 127’)

Режија: Паскал Феран

Играју: Џош Чарлс, Анаис Демустје, Рошди Зем

Забрањено млађима од 12 година

У интернационалном хотелу у близини аеродрома Роаси, један амерички информатички инжењер у пролазу, под притиском професионалних и емотивних проблема, одлучује да радикално промени ток свог живота. Неколико сати касније, живот једне младе спремачице потпуно је избачен из колосека услед једног натприродног догађаја.

субота, 24. октобар 2015. у 21х

Хипократ (Француска, 2014, 102’)

Режија : Тома Лилти

Играју : Венсен Лакост, Реда Катеб, Жак Гомблен

Забрањено млађима од 12 година

Бенџамин ће постати славан доктор, сигуран је у то. Али његово прво искуство на стажу за интернисте у служби његовог оца уопште не пролази као што је замишљао. Испоставља се да је у пракси све теже него у теорији. Одговорност га притиска, његов отац никад није ту за њега, а његов колега Абдел је страни лекар са више искуства него он. Бенџамин ће бити приморан да се на суров начин суочи са својим ограничењима и страховима, што својим што страховима својих пацијената, породица, других лекара и особља. Његово ватрено крштење почиње.

Траје: Изложба – МОнуМЕНТИ Променљиво лице сећања – Марко Кројач – Контакт Галерија, Галерија СКЦ

Ближе информације о програмима СКЦ-а можете добити путем телефона

034/336-122 и 335-050

Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone

Оставите коментар