Студентски културни центар Крагујевац – програм за период од 22. до 27. јуна

СКЦ - програм за период од 22. до 27. јуна

Понедељак, 22. јун – Кутија шибица у 20:30

     Француски филмски караван ‒ Циклус: Злочини и мистерије

У оквиру програма Француски филмски караван, који се реализује у сарадњи са Француским институтом у Београду, крагујевачка публика биће у прилици да види нови циклус филмова под називом Злочини и мистерије. Компликовани заплети, рафинирани рeдитељски рукописи, сјајне глумачке креације, критика друштвене стварности, као и мешање жанрова, главне су одлике француских крими филмова које ће крагујевачка публика премијерно видети у овом разноликом избору.
Филмови ће бити приказани у Кутији Шибица СКЦ-а, сваког понедељка током месеца јуна, у термину од 20:30 ч. Улаз за све пројекције је бесплатан.
Програм Француски филмски караван се реализује у сарадњи са Француским институтом у Београду.

www.institutfrancais.rs

Последња пројекција (Француска, 2011, 81’)
Режија: Лоран Ашар
Играју: Паскал Серво, Шарлота Ван Кемел, Карол Роше

Забрањено млађима од 12 година

Млади Силвен посвећује свој живот једном општинском биоскопу осуђеном на пропаст. Он живи у подруму биоскопа ћији је уједно уредник програма, кинооператер и продавац карата. Сваке ноћи, после последње сеансе, он излази и извршава ритуално убиство…

Петак, 26. јун – Галерија СКЦ у 20:00

ИЗЛОЖБА ГРАФИКА НАГРАЂЕНИХ АУТОРА СА XVII БИЈЕНАЛА СТУДЕНТСКЕ ГРАФИКЕ СРБИЈЕ

Седамнаесто по реду Бијенале студентске графике ове године наградило је четири млада аутора који су одабрали графику као уметнички медиј за сопствени ликовни израз. […] Њихове ликовне поетике говоре о посебности, доследности и индивидуалности нове генерације уметника у формирању, пред којима су тек изазови које недвосмислено поставља ова професија. Одабрати графику за примарну дисциплину имплицира стрпљење и истрајност, скоро па занатску прецизност, одакле произилази закључак да се ови талентовани аутори могу носити са донекле елитистичким, а свакако прекарним статусом уметника у социјалним приликама које су нам наметнуте.

Посматрајући наративе на постављеним телевизијским екранима, вешто технички и технолошки обликованим, са финесама рапсодије у препознатљивом треперењу антенског пријема, Јелена Савић на тренутак нас носталгично спушта у некаква непревазиђена жаљења за прошлошћу, за неповратним сентименталним сликама, за познатим и угодним. Међутим ови сценични прикази нису сасвим умирујући, они узнемиравају својим садржајем и хитро нас враћају у сурове прозоре савремености. Демонстрирајући нам свој раскошни таленат, изражавајући се у беспрекорно савладаним техникама пропусне и дубоке штампе, Јелена Савић доминира на папиру сувереним ставом, хладним сведеним формама и својом јасном фигураликом.

Лишена сваке суровости, Марија Гавриловић интерпретира на папиру свој склад са природом. Истражујући потенцијал традиционалне технике акватинте, ауторка се упушта у тактилну причу која резултира варијацијама и вибрантним кадровима перципираног. Изнова интерпретирајући чест мотив пејзажа, успешно избегава његову предвидивост и досаду, парадоксално, ствара сасвим засебне и оригиналне, свеже и охрабрујуће визуелне забелешке из свог видокруга. Радови ове младе уметнице су рафинисано и мeдитативно визуелно искуство са печатом личне истрајности у контексту ненарушивости хармоније у природи, без обзира на спољне факторе.

Млада ауторка Ива Калшан обраћа нам се недефинисаним плошним, богатим у колориту, сериграфијама, те литографијама у виду апстрахованих урбаних пејзажа и романтичних, сентименталних фигуралних представа. Смело износећи емоцију, без предрасуда и скромности, уметница понекад директним, а понекад асоцијативним наративом, на графичарски папир полаже своју путеност и женственост. Дилеме младости, нежност сазревања, друштвени нормативи и намети, истраживање личних капацитета, читљиви су са динамичних и јасних преплета богатих колоритних потеза. Уметницине експресивне литографије и сериграфије заправо су визуелна ерупција сузбијених емоција у фази дефинисања сасвим личног рукописа.

Визуелна решења Петра Давидовића […] својом израченом фигуралношћу успешно избегавају илустративност. […] Давидовић у свом наративу поставља строгу границу бакрописом, наговештавајући акватинтом интимност мизансцене и драматичност тренутка.*

Наташа Јанковић

* Текст Наташе Јанковић писан је за Изложбу радова награђених аутора са XVII Бијенала студентске графике Србије која је одржана од 15. до 31. октобра 2014. године, у Галерији Дома културе Студентски град, Нови Београд. Један од добитника награде – Петар Давидовић – на тој изложби није учествовао. Део о његовом раду преузет је из текста Наташе Јанковић писаног за каталог XVII Бијенала студентске графике Србије.

Дом културе Студентски Град од 1981. године организује бијеналне изложбе студентског цртежа и графике. На XVII Бијеналу студентске графике Србије, одржаном у мају 2014. године, јавност је имала прилике да се упозна са радовима101 студента и постдипломца са уметничких академија и факултета из Београда, Новог Сада, Ниша, Крагујевца, Звечана, Новог Пазара и Сарајева (гости XVII Бијенала). Том приликом додељено је четири равноправне награде ауторима најбољих радова по мишљењу жирија.

Петак, 26. јун– Кутија шибица у 19:00

Представљање књигe

Томица Ћирић своју прву књигу „Нова утопија” објавио у XII колу едиције „Првенац”, 2013. године. Његова друга књига, „Мртви албатроси”, објављена је као награђена на конкурсу издавачке куће „Presing“, текуће 2015. године. Рођен је у Пироту 1980. године. Дипломирао на Катедри за општу књижевност са теоријом књижевности Филолошког факултета у Београду. Објављује периодично у електронској форми на ауторском блогу за сатиричну поезију „Мртви албатроси” на адреси:

www.mrtvialbatrosi.blogspot.com

Траје: Изложба – Архитектура сећања– Нина Тодоровић – Контакт Галерија
Изложба – Материјал – Ангелина Перић – Галерија СКЦ

Ближе информације о програмима СКЦ-а можете добити путем телефона
034/336-122 i 335-050

Share on FacebookGoogle+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail to someone

Оставите коментар