ПРВИ српски и југословенски аутомобил, популарни “фића”, прославља свој шездесети рођендан. У погонима крагујевачке “Црвене заставе”, октобра 1955. године, по лиценци италијанског “Фијата”, почела је производња овог аутомобила који и данас крстари друмовима широм бивше Југославије, али и Европе.
Успомене на тај период, али и оно што је “фића” и сада код људи који воле овај аутомобил, евоцирали су бивши радници и руководиоци.
– Као млад радник почео сам да радим баш на производњи “фиће”. Било је много полета, љубави према том аутомобилу.Код мене је тако остало иданас, после много година. Првог “фићу” купио сам 1974. године и возим га и сада, не бих га мењао ни за један други. То је нека посебна веза коју баш најбоље не могу да објасним – каже Душан Стевановић.
Директор “Монтаже” Милорад Миловановић, испричао је да је “фића” у то време био поуздан и јефтин аутомобил, доступан већини грађана. Каже да су га, у сарадњи са “Фијатом”, усавршавали и отклањали почетне, ситне недостатке.
У крагујевачкој фабрици “фића” се производио тачно тридесет година, до октобра 1985. године када је тај програм укинут. За то време произведено је 923.487 “фића”, а велики број ових аутомобила, дотераних и унапређених и сада се вози друмовима широм света. Било је и предлога да се “фићи” у Крагујевцу подигне споменик, али та иницијатива још није реализована.
Текст и фото: новости.рс